tisdag 28 september 2010

Hejsan!

Jag är här! Har inget eget internet än (men är beställt, dröjer 8-12 arbetsdagar), så just nu är jag hemma hos Mareike och lånar hennes.

Flytten har gått bra, vi har redan hunnit med en hel del fotboll och IKEA. Redan på fredagen när vi kom hit var det snabbt att tömma vagnen, sedan for vi på träning. Sen på lördagen var vi först på U23 matchen mot Wacker Burgenhausen (1-1) och sedan på nordderbyt Bremen - Hamburg (3-2). Igår hann vi inte på träningen för vi var på IKEA och jag shoppade soffa och lite annat smått.

Imorgon spelar Werder i CL mot Inter borta. Men det är med halva laget borta. Fritz, Pizarro, Boenisch, Naldo och Frings är alla skadade. Pasanen har precis blivit bra igen. Allt utom tvåsiffrigt (nästan) är bra....

Jag har lyckats skaffa mig ett tyskt bankkonto, tyskt mobilnummer. Vi har inte fått igång TV:n än, fick veta idag jag behöver en speciell mottagare. Det fixar vi imorgon. Sen har de glömt (troligen) att koppla in elen på spisen, men på torsdag kommer en elektriker. Så har jag försökt nå mannen om jobbet, men inte lyckats ännu.

Inga kommentarer: