söndag 6 januari 2013

Backhopparveckan

Det är dags att skriva lite om den. Jag har faktiskt lyckats se nästan alla tävlingar, det var bara en jag fick se på jobbet och missade då det mesta. Idag är det avslutningstävlingen i Bischofshofen och i år är det riktigt spännande då två hoppare slåss om segern. Oftast är det klart redan tidigare i veckan. Men i år kan både Gregor Schlierenzauer och Anders Jacobsen vinna. Roligt vore om Anders vann, dels för att man får väl vara lite solidarisk med norrmännen, dels för att han egentligen la av för två år sedan och hoppade inte alls förra säsongen men iår hade han fått lust igen och det går ju riktigt bra med hans comeback. Dessutom har Gregor redan vunnit nästan allt som går att vinna..

Har precis kommit hem från ett gympass, skyndade mig dit efter jobbet för att kunna se sista tävlingen. Imorgon blir det fotboll. Först så ser jag ev U23:s laktattest, beror på vädret och om jag får någon med mig. Men sen på kvällen testspelar Werder där borta i Turkiet och matchen sänds på TV så den ska vi se i alla fall. Innan det ska jag gymma och sen lämna plasma. Full program med andra ord.

Inga kommentarer: