måndag 21 januari 2013

Hej mitt vinterland!

Snöat hela dagen. Iof sådana små äckliga flingor så det är inte mer än 1-2 cm. Vilket iof också räcker för att det här ska bli mer eller mindre kaos. Nordtyskland är inte van med snö. Lite ballt är ju att de skickar ut en varning för snö, när snötäcket är 1-2 cm....hahahahaha

Tänker lyxa till det idag och ta bussen till gymmet. Cykelbanorna är inte sopade eller plogade nämligen.

Imorgon hade jag ju också tänkt se U23 testspela igen men om det snöar som idag blir det inget av. Inte ens jag är så fanatisk att jag i mer eller mindre snöstorm (det blåser dessutom rätt bra) ser på en testmatch. Men jag hoppas ju det är bättre imorgon. Fast enligt väderrapporterna jag hört ska vi ha det så här hela veckan.

Tempereatur mässigt är det rätt okej, runt nollan men pga vinden känns det mycket värre. Enligt min vädersida är upplevd temp -10. Då kan ni ju förstå hur mycket det blåser och hur hög luftfuktigheten är.

Ingen post och inget mail från Falu Kommun än......

Inga kommentarer: