fredag 18 januari 2013

Trött, ont i armen, ovillig, förbaskad men med en plan

Jag är trött! Så nu vet ni det. Ska njuuuuuta av min lediga helg. Min enda lediga helg på hela januari OCH februari inträffar nämligen nu i helgen.

Ont i armen har jag igen också. Blääää.

Städa måste jag också. Mareike och Benni kommer över senare, vi ska käka och se på fotboll Schalke - Hannover på TV:n. Fast det är först 20.30.

Sen har jag satt igång Plan B med Falu Kommun och det finns till och med en Plan C. Don't mess with me!


Plan B är att jag nu själv översatt alla kursbeskrivningar, mailat över dom och bett att de skriver ut det på officiellt papper och skickar med ett brev som intygar att beskrivningarna är riktiga. Hon har inte svarat på än (2 dagar har gått). Hon får nästa vecka på sig. Har jag inget i min brevlåda till på fredag så inträffar:

Plan C. Då kommer jag själv skriva ut skiten på papper med Falu Kommuns logga på (man kan väl Photoshoppa). Sen tänker jag bifoga alla mail från stolpskottet och skriva ett eget brev där jag förklarar Kommunens ovilja att hjälpa mig, ge dem namn, mailadress och telefonnummer till stolpskottet och säga, detta är allt jag kan göra. Om de vill kontrollera att översättningarna är rätt får de själva ta kontakt med kommunen. Jag kommer inte vidare.

Jag förstår fortfarande inte oviljan. Allt de ska göra att är ge mig skiten på engelska. Jag har alla papper. Fast på svenska. Förstår inte tyskar så bra. Det är ju först här som någon ska våga offra sin hals och skriva under att utbildningen räcker. Falu Kommun risker nada. Det är Bremen Stadt som tar risken så att säga. Men verkar farligt det där, att ge mig vad jag vill ha.

Inga kommentarer: