söndag 20 januari 2013

Lektion i hur man spelar fotboll

ja det fick Werder igår av de fantastiska Dortmundspelarna. 0-5 blev det och det var så välförtjänt så man kan inte bortförklara ett enda mål. Werder var helt enkelt skitdåliga! Och Dortmund var superbra.

Kallt och eländigt var det också i Stadion. -5 grader officiellt men med hög lufttuktighet så det kändes värre. Idag är det -6 men enligt en sida jag hittade 79% luftfuktighet och upplevd temperatur är -14. Jag tror jag stannar inne idag.....fast jag skulle vilja ta mig till gymmet. Är bara så jäkla kallt att cykla hem när man är genomblöt av svett. Få se om jag kör igenom styrkedelen hemma helt enkelt. 

Roligaste på hela dagen var dock att Sebastian Boensich gjorde 1-0 målet för Leverkusen när de vann med 3-1 över Eintracht Frankfurt. Glädjer mig otroligt för honom. Han lär få ett nytt kontrakt (har nu bara ett tills säsongsslutet).

Inga kommentarer: