söndag 28 september 2014

Fotboll

Det var ju lite fotboll igår också mellan allt annat jag pysslat med. Men båda matcherna var så bedrövliga att jag helst vill glömma bort dom. Först var det derbyt med stort D. Egentligen är det inte så viktigt för mig vem som vinner av Dortmund eller Schalke. Men Dortmund är den enda klubben som så riktigt kan ge Bayern München en match i ligan. Och denna säsong har Bayern faktiskt tappat lite poäng genom ett par oavgjorda matcher. Men det hjälper ju inte när Dortmund bara förlorar. Som igår igen. Nu har Schalke vunnit 4 av dom senaste 5 derbyna. Och Bayern har redan efter 6 omgångar ett försprång på 7 poäng till tvåan.

Sen har vi Werder. Man trodde ju att den förra otroligt dåliga säsongen inte gick att toppa. För nu var ju alla spelare inlärda på nya tränarens idéer hette det (iof tycker jag att det inte ska ta 1 år för proffs att fixa det, men, men). Jaha, nu ligger man näst sist och vinner Hamburg idag så är Werder sist. Nästan så det är skönt jag jobbar nästa helg så jag inte måste gå till Stadion och stå där på läktaren...

Inga kommentarer: