måndag 8 september 2014

Thomas Müller

Ja, vad ska man säga. Han lyckas alltid stå där han ska stå. Två mål igår. Matchen var helt okay tycker jag, jämn men bra. Tyskarna kämpade och skottarna med. Det är lite gnäll här för man tycker att de inte spelade bra men herregud. Jag menar Hummels, Özil och Schweinsteiger är skadade. Därtill har Lahm, Mertesacker och Klose lagt skorna på hyllan vad gäller landslaget efter VM-guldet. Det är 6 spelare som mer eller mindre alltid stått i startelvan. Och även om Durm, Kramer, Draxler osv är världsmästare så är de oerfarna unga spelare (mellan 20-22 år). Och flera av dom spelade inte alls i VM eller gjorde ett kort inhopp. Eller som olycksfågeln Kramer spelade rätt länge i VM-finalen men minns inte ett dugg av det ;).


Så jag tyckte de spelade bra. Tyskarna är bara bortskämda (och lite gnälliga). Jag menar vafan ni vann! Med 2-1. Och stackars Marco Reus skadade sig igen. Hur svårt är ännu inte klart, han ska undersökas ordentligt idag.

Jag har jobbat klart för idag (sen länge). Ska nu iväg till gymmet men innan det svänga in på IKEA. Vill ha lite varor ur Schwedenshop (svenska matvaror). På gymmet hoppas jag på pigga ben, skulle vilja lägga på 1 km och springa 4 km idag
(eller i alla fall denna veckan).

Inga kommentarer: