onsdag 24 september 2014

Pust!

Färdig. Både med jobbet och fysiskt. Det jobbiga är inte att ha 15 patienter (mot normala 5-6 st) utan det är att klämma in de 8 timmar och 40 min det egentligen tar och som jag får betalt för på ca 5 timmar. För ingen vill ju att jag kommer vid 14-tiden för att tvätta dom eller ge medicinen. De flesta har ju då redan fått sin lunchmedicin liksom...det är DÄR utmaningen ligger. Men med lite tur och
skynda skynda (utan att patienterna märker att man står på nålar) och man tvättar med ena handen och lägger iordning kläder med den andra ungefär så går det. Men man är rätt platt efteråt. Som tur är kommer en av sjuklingkollegorna tillbaka på fredag så där försvinner 3 patienter. Gör att jag bara har imorgon kvar att trolla med tårna. :)

Träna ska jag göra ändå idag, men det blir idag senare mot kvällen. Annars gillar jag att träna runt 13-14 tiden så man har en lugn kväll. Men idag behöver jag vila upp mig ett par timmar innan. Fast ska utnyttja tiden till att städa ett rum till. Hann i alla fall med badrummet igår.

Fotbollen väljer jag att lämna nästan okommenterad. Skitmatch det är allt jag säger. Ikväll spelar resten och jag tror jag väljer att se Dortmund-Stuttgart.

Inga kommentarer: