måndag 30 november 2009

Ida varit hos veterinären

Hon har en svullnad vid nosryggen på vänster sida in mot ögat. Den har ökat på några få dagar, jag såg den första gången i mitten på förra veckan. De är inte säkra på vad det är, kan vara en tumör eller en bakteriell infektion. De har röntgat och ser inget på den men för att vara helt säkra skulle de behöva söva henne och det är en rätt stor risk för komplikationer då eftersom hon är hela 17 år. Fast de frågade extra om hon verkligen var född 1992. De trodde de skrivit fel och det skulle vara 2002!

Så jag fick välja. Skulle vi söva och säkert veta vad det är, fast är det en tumör kan de inte göra något i alla fall, eller medicinera och se vad som händer. Så jag valde medicin. Just nu är hon inte ett dugg påverkad av den och så länge det är så finns inget skäl att röntga tycker jag.

Nu ska hon ha 2 kapslar om 2 ggr om dagen i 14 dagar och sen får vi se. Jag borde se en förbättring om ett par dagar. Var inte helt lätt få tag på medicinen. Var först till Norslund dom hade den inte. Bad de kolla alla Apotek i Falun och Borlänge. Fanns 1 förpackningLasarettsapoteket (jag ska ha fyra) så de reserverade den åt mig och så beställer de hem resten till Norslund så får jag hämta dom där senare.

Inga kommentarer: