tisdag 10 november 2009

Jaha, öhhh tack då!

Mitt jobb är roligt. För det mesta i negativa ordalag, det är en stelbent hierkaisk myndighet. Men iblande händer det....som en viss reklam säger! Nu ger de oss tjänstledigt för att prova på andra jobb. Och det behöver inte vara tillsvidareanställningar! Tjihooooo. Kan vi bara motivera varför så får vi även för säsongsjobb och sommarjobb. Tja bara säga att det utvecklar blablabla och är bra att få på CV:et ;).

Hehe jag ska söka sommarjobb! Perfa att få prova på i 2-3 månader utan några som helst förpliktelser. Och trivs man och det går bra har man ju chans att få jobb där och om inte har man bra meriter. Passar det inte så går man till hösten bara tillbaka till ordinarie jobb. Som vi ska få besked någon gång mellan slutet november - sista februari om.

Jag tänker kolla på jobb i Norge, Tyskland och Sverige. Jag är osäker på om min tyska är bra nog om 6 månader. Men jag ska dit i februari och då ska jag besöka lite ställen och kolla läget.

1 kommentar:

Vicky M sa...

glöm inte Zakopane i slutet av januari Jossan!!! jag räknar med dig :)

pusss