fredag 13 november 2009

Jag blir fasen knäpp.....eller knäppare kanske...hahaha

Vart ska jag jobba och bo framöver? Falun, Uppsala, Bremen, Hannover eller Oslo, Trondheim? Jag vet ju var jag vill bo. Men vet också att beskedet kommer inte ligga på mig, utan i händerna på de som tänker (förhoppningsvis) ge mig ett jobb. Har inte sökt något än, väntar fräckt på beskedet. För lägger de ner oss går Trygghetsstiftelsen igång och då, ja då är läget något helt annat. Och kommer beskedet vi blir kvar, ja då kan man ju i lugn och ro välja. Fast rent strategiskt borde jag söka tjänstledigt för att prova på annat jobb innan beslutet kommer så, ifall om det säger vi blir kvar, jag har min ledighet beviljad redan. Lite ful får man ju vara.....fast jag tror de "kräver" att få veta vilket jobb man sökt och tjaaa än är inga sommarjobb ute liksom. Fast å andra sidan lär ju besked om det komma ganska sent och man måste söka ledigt i tid.

Ja fattar ni varför man blir knäpp? Och till det kan vi lägga att vi senast sista november i år!!! ska veta och planera hela vår sommar. För att de ska i tid få veta hur illa personalläget är i sommar. Vem faaaaan vet i november vad man ska göra i augusti 2010?? Alla andra företag osv som jag känner till har 31 mars som gräns. Men vi, vi ska ha 30 november!! Man blir ju knäpp för mindre.....får huvudvärk bara av att tänka på eländet.

1 kommentar:

Vicky M sa...

ja, det är crazy! så tidigt. jag vet knappt månaden innan vad jag ska göra på sommaren!