tisdag 24 november 2009

Ingen bra dag till en början men den blev bättre

Vaknade inatt med huvudvärk och även så imorse. Så jag fick faktiskt skjuts till jobbet (man kan ju glömma att hitta p-plats åt bilen när man börjar 12.00). Men under dagen nu har den försvunnit, kanske drack jag för dåligt igår bara?

Jobbet är pest nu. Jag är sååååååååååååå negativ. Difflistan kom upp. Jag skiter fan i att diffa denna period. Man diffar själv 5-6 pass, sen är man inte dubbelt på något av de som är kvar och ändå är man diffad 5-6 pass till när man får schemat. Man har alltså plockat bort mig från pass det varit lagom mycket folk och istället lagt dit någon annan.

Jag ska faktiskt söka ett jobb imorgon! De kräver bara grundkunskaper i tyska och det har jag! Sen att jag förmodligen inte får det då de vill man ska börja så fort som möjligt och jag bor inte där nere ens men öva är alltid bra så jag skickar in. Vi får ju tjänstledigt för att prova andra jobb så jag förlorar absolut inget på att prova. Och jag tror säkert, eller jag vet, att jag får bo hos Mareike i början om jag inte hittar boende direkt. Så vad fan, här chansar vi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår vad du menar. Difflistan kan få en på sämsta humör. Jag hade lagt mig så att det var ett dagpass som vi har en förmycket. Det passet fick jag kvar + en extra söndag dag. Så nu är fyra helger av sex drabbade igen. Vet att Anna mfl gör vad de kan för att man inte ska bli drabbad men det är ganska märkligt att nu när vi är full bemanning så fattas det folk på helgerna.

Håller tummarna att du får jobbet.

Vicky M sa...

vad är det6 för jobb? :)

Tasja sa...

Nått lagerjobb 2-skift packa och packa om varor. Men jag tar vad som helst i början för att få in en fot. Och jobbar gärna skift, fast helst 3-skift då. Men som sagt i början spelar det ingen roll så länge det är ett heltidsjobb.