måndag 19 april 2010

Klippning

Natten var lugn så jag fick massor gjort i mitt pluggande. Vaknade vid 10- tiden av ett SMS med förfrågan om jag ville jobba 16-19.30 på Skoghem men jag hade en tid bokad 16.00 och åka 3 mil för att jobba så få timmar lönar sig inte, okey jag jobbar inte där för att tjäna pengar men gå back vill jag ju inte heller. Dessutom sov jag som sagt efter ett nattpass och var inte riktigt vaken. Hade de hört av sig igår hade jag kunnat boka om min tid men så sent gick det inte.

Vaknade sedan på riktigt vid lunch, solen lyste men inte så värst varmt. Cyklade ner på stan och gick på mitt möte. Var sedan förbi hos en frissa och hörde om de hade någon klipptid ledig. Hade de inte men till imorgon har jag en tid bokad. Hinner inte färga håret då, min datakurs börjar ju 13.00 så jag var även förbi och köpte hårfärg, får färga hemma.

Är sugen på något nytt och tror jag ska klippa av håret rejält. Mitt hår är så tjockt och blir så varmt på sommaren. Dessutom har jag det till 95% alltid uppsatt, då kan jag lika gärna ha det lite kortare. Funderar på en page strax över axlarna. Får se, blir väl till att diskutera det hela med frissan också. Vad jag skulle passa i och så. Vill i alla fall ha en frisyr som går att variera men som inte kräver mycket styling de dagar man inte känner för det. Typ en rufsig page som man kan platta om man vill.
Har inte fått något mail om min intervju gick att flytta. Men ger henne några dagar på sig att svara, annars ringer jag. Det är svårare för mig förstå tyskan i telefon än skriftligt eller när man har den man pratar med framför sig men jag kan i alla så fall att det går. Man får fråga om ibland bara.

Inga kommentarer: