fredag 23 april 2010

Uppe med tuppen!

Trots att jag ska jobba natt, ska gå och sova snart tror jag. Eller så blir det en sväng ikväll. Hur som helst fick lov gå upp för det var intro i skolan på kursen Omvårdnad. Jisses, nu börjar de viktiga kurserna. Jag kommer få lov att anstränga mig lite tror jag :). Få väl se hur länge jag orkar med att både jobba och plugga. Sliter hårt nu för att vara klar senast i oktober. Fått fler arbetspass på Skoghem också och jag vet ju att jag över somaren mer eller mindre skulle få heltid där.

Så blir mitt riktiga jobb för övermäktigt, det nya är att nu ska vi få in folk till oss som har 10 dagars utbildning...normalt enligt reglerna är 14 veckor (tror jag för poliser). Men vår LP han gör som han vill tydligen. Han kan skita i FAP:en??? Gissa hur kul det kommer bli att jobba med dom? Jag är inte helt säker på att jag kommer palla det faktiskt. Jaja vi får la se. Man får väl sjukskriva sig annars, för nervsammanbrott.... eller så går man dit och hämtar sin lön. Alltså man är där men engagerar sig inte. Det är ju också en väg. Blunda för när telefonkön är svart och SOS-samtalen lyser röda i 3 min, 4 min, 5 min....

Hamburg spelade 0-0 igår. Men hade övertaget vad jag kunde se (jobbade samtidigt). Och det räcker ju de gör 1 mål i England så måste Fulham göra 2. Håll tummarna! Jag vill så gärna se Hamburg i EL-final i Hamburg. Fatta vilken stämning det skulle bli! Har mailat UEFA nu också och bett om att få kollinr så jag kan börja efterlysa biljetterna. De skulle skickas ut tom 19 april och normalt borde de vara här nu. Men är det via DHL (som jag misstänker då det står på hemsidan att de skickas med expresskurir) så kan de som sagt varit här ringt på och är ingen hemma så lägger de brevet åt sidan bara.

Inga kommentarer: