torsdag 12 augusti 2010

Ärenden

Måste ut och göra en massa ärenden. Bland annat ska jag förbi och höra så att mina distanskurser verkligen är på distans! Kan liksom inte åka till Falun åtta gånger (ska läsa fyra kurser) på 2,5 månad för intro och prov utan det måste vara nätbaserat. Annars måste jag hitta likadana kurser på nätet, de finns, men även få Falun att betala dem...wish me luck!

Sen ska jag till Skattemyndigheten och höra om min flytt. Det som komplicerar lite är att jag kommer att ha jobbet kvar här. Annars när man flyttar ramlar man ju ur all system, men eftersom jag har jobbet kvar, kommer betala a-kasse avgift och så, så måste jag diskutera med dem hur jag ska göra. Kvarskriva mig på annan adress så länge jag har jobbet här eller inte?

Sen ska jag hämta ut paket och posta paket samt ta ut euro. Euron är så låg nu så jag tjänar på att ta ut lite pengar. Tex igår tjänade jag 500 kr på de 8000 kr jag betalade i hyra och kaution eftersom euron ligger lågt. Inte illa alls! :)

Inga kommentarer: