måndag 16 augusti 2010

Nu ska väl allt vara klart, hoppas jag....

Fick mail imorse från mäklaren som undrade om jag inte ville ha lägenheten? Var bara att snabbt svara, jo självklart. Orsaken var att de inte fått tag på Mareike som ska hämta nyckeln åt mig samt att hyresvärden inte säger han fått inbetalningen än. Så jag mailade tillbaka att Mareike ringer dom idag (messade henne direkt och hon ringde direkt efter det) samt skickade dom en kopia på min banköverföring. Visst jag betalade sent, men jag hade redan innan mailat och meddelat att utan underskrivet kontrakt betalar jag inte in några pengar. Sen har mäklaren gett mig två bankkonton. Jag valde att betala in på det som stod på kontraktet. Men de har säkert sagt till värden att jag betalar in på det som de mailade mig. Men jag tyckte det var säkrast att ta det som faktiskt stod på kontraktet.

Jag fick ett SMS från Mareike att allt var okay och att hon hämtar nyckeln på måndag. Väntar dock på ett mail från mäklaren att allt är okay också. De har bara (än så länge) mailat att de väntar på att Mareike ska ringa och på att värden ska bekräfta inbetalningen. Krångel in i det sista alltså....inte för att jag är direkt orolig, Mareike träffar dom på måndag och kan reda ut alla eventuella kvarvarande saker då och jag har ju en kopia på att jag betalat samma dag som kontraktet kom underskrivet till mig.

Ska strax åka till Grycksbo och göra mitt sista pass där. Jobbar till 21.00 ikväll.

Inga kommentarer: