fredag 13 augusti 2010

Om ni tror....

att det är enkelt att utvandra när man har jobbet kvar här (om än tjänstledig) och kanske kommer att bryta den för att jobba om du inte inom rimlig tid får jobb på det nya stället kan jag meddela: Det är det inte! Systemen är inte gjorda för den lösningen.....

Vägledningscentrum hade inte öppet men jag har pratat med Skattemyndigheten och Försäkringskassan. Visade sig jag måste ta och reda ut en del frågetecken med a-kassan också, så de har jag mailat. Gör ett nytt försök med Vägledningscentrum nästa vecka.

Var in på biblioteket också för att kolla om boken jag behöver till kursen i Hemsjukvård (som helst ska vara klar denna veckan....) hade kommit, skulle varit tillbaka där 4 augusti, men den är fortsatt försenad. Hoppas den kommer snart, vill slippa köpa mig en för 300 kr. Nu gör det inget om jag blir sen, kan påbörja nästa kurs och vänta, jag har ju inga CSN-pengar så om jag blir sen gör liksom inget. Och har jag hållt 100% fart och aldrig varit sen hela utbildningen må det väl vara hänt om jag blir sen på en kurs. Men jag vill gärna få den klar och "bli av med den" innan min praktik. Nästa kurs är STOR! Så då vill man få detta ur världen innan.

Naja avvaktar några dagar. Får den ju på 1-2 dagar från Adlibris så...

Har i alla fall hittat på var jag kan fylla på min brandsläckare igen. Med hjälp av mina jobbarkompisar här i natt klurade vi ut en firma som gör det. Ska ringa dem och se till få det gjort snarast. Men jobbar natt denna veckan ut så det blir nog först nästa vecka. Har så mycket att fixa nu när det närmar sig så jag måste nog börja göra listor, annars glömmer jag hälften....

Inga kommentarer: