lördag 14 maj 2011

Dagens planer

Är först äta frukost. Sen ev snabbt ta bussen in till stan.

Strax efter 12.00 går vi (jag+Benni+Mareike) iväg till Platz 11. U23 spelar idag en viktig match mot Wiesbaden men jag hinner bara se uppvärmningen + de första 15 minuterna för sen hämtar Jana upp mig och vi två åker till Blumenthal (en stadsdel i Bremen Nord) och ser U21 spela "borta" där. U23 måste vinna samtidigt som två andra lag måste förlora. Men sker det, då har U23 klarat sig kvar i 3. Liga. Men jag tror faktiskt inte de fixar det.

När fotbollen är klar för dagen (proffsen spelar också, borta mot Lautern i en match där resultatet inte betyder något) så ska jag cykla iväg till Rewe och handla. Ikväll blir det Eurovisionparty hos mig, Benni och Mareike kommer över. Vi ska äta svenskt, dvs tunnbrödsrulle! Godis till blir ostbollar och popcorn. Tyvärr lär vi ju inte lyckas fixa fram smågodis. Får väl köpa en påse blandade vingummis eller nått, det är så nära man kommer smågodis här nere.

Inga kommentarer: