söndag 29 maj 2011

Igår

Lång dag och jag kom inte åt en dator på hela dagen. Jobbade ju först, Jana kom tidigare så jag kunde gå en timme innan jag slutade. Cyklade till Bahnhof och tog tåget till Bremen-Burg. Eftersom jag kunde få gå redan halv ett hade jag gått om tid på mig......tur det. För med mitt lokalsinne och sinne för hur man ska gå...

Jag hade mycket noga skrivit ut en karta. Men så var det ju det där om man skulle gå till vänster eller höger när man kom ut från tågstationen??. Jag började med att gå vänster men vände snabbt och gick åt höger 1 km eller så innan jag insåg att näää jag skulle gått vänster istället. Så de uträknade 15 min promenad tog mig 40 min innan jag kom rätt. Gick nämligen lite för långt också. Men jag letade efter en gata där jag skulle svänga höger. Visade sig att "gatan" var en större skogsstig...:)

Jaja, jag kom rätt i alla fall och var på plats halv tre, i god tid då matchen började 15.00. Veronika som också skulle komma till dess kom dock först 15.10. Hennes GPS hade också lotsat henne fel. Så det är inte alltid de hjälper heller för den delen!

Jag fick alltså sällskap till slut ändå. Mareike hade ju besök av två kompisar från Hamburg som inte är så intresserade av fotboll och de båda ville hellre se Bremen lite mer. Men så visade det sig att Veronika var i Bremen och hade inget att göra mellan 12-17. Och hon ville gärna se lite U21-fotboll även om hon fick åka innan matchen var klar.



Var en intressant match, en hög Ultras hade långtråkigt nu när det inte är någon Bundesliga så de var där med flaggor, pyro och sånger. Något som spelarna tyckte var helkul och vi andra också för den delen.

Matchen vann Werder med 4-1 men det var ju mer oviktigt då de redan innan var klara mästare.

Vi hade bestämmt att vi skulle grilla vid Osterdeich på kvällen men under dagen var vädret lite sådär. Kom några regndroppar och blåste rätt bra. Så jag ringde och kollade när jag var tillbaka i Bremen om vi verkligen skulle det (jag skulle ha cyklat direkt dit nämligen) men som jag gissat tyckte alla vädret var för osäkert. Var rätt grått också då. Istället grillade vi hemma hos Mareike och Benni. De bor ju så de har en innergård som är helt stängd (då fyra hus står ihop i en fyrkant). Där var det hyfsat vindstilla och vi satt under ett stort träd vilket gjorde att de få regndroppar som kom inte nådde oss.

Maten var supergod, vi grillade korv, kött, champinjoner och zucchini. När det efter ett par timmar blev för kallt att sitta ute gick vi in och så Champions Leauge finalen på TV, där Barca vann rätt enkelt över ManU. Sen blev det kortspel fram till halv ett och först då bröt vi upp. Var i säng runt ett och vaknade nyss typ (naja snart 45 min sedan). Eftersom Mareikes besök vill se min "Werder lägenhet" ska jag nu äta frukost och sen städa lite, som tur var städade jag ordentligt i torsdags kväll så jag behöver mest bara plocka undan lite.

Vad vi sen hittar på vet jag inte. Det är grått och regnar till och från. Men nått blir det väl. Har ju som tur var ledigt idag eftersom Husina ville byta ett pass med mig för ett tag sedan. Visade sig passa väldigt bra så här i efterskott!

Inga kommentarer: