söndag 10 februari 2013

Helgen och mot måndag

Det finns en fördel med att jobba helg, även om jag inte tycker det är okej att jobba 7 helger av 8 som jag kommer att ha gjort när februari är slut, men det är inga andra löst springande personer i huset. Inga chefer, inga ergoterapeuter, inga sjukgymnaster, inga det och inga datt. Bara vi som vårdar, kökspersonalen och städerskorna. Det är så skööööönt.

Imorgon blir det blääää. Den där hemkontrollgrejen (som jag aldrig minns vad de heter) kommer på kontroll. Vilket innebär vi måste strikt jobba efter reglerna. Nu låter det som vi fuskar annars men det är bara småsaker, som tex att vi inte alltid låser dörren till vårt personalrum om vi bara kort går ut. Eller att vi ställer medicinerna en timme innan de ska delas ut, istället för som reglen säger en halvtimme innan. Eller att vi inte får dela ut medicinerna innan (vi ställer de alltid så de boende om de mot alla odds skulle kliva upp ur sängen själva inte når dem) så de står färdiga när vi går in i ett rum för att hjälpa den boende. Nu måste vi gå tillbaka hela tiden till vårt medicinskåp och ta ut dom där för varje boende. Småsaker men det "stjäl" hela tiden tid från oss, och tid har vi inte gått om om man säger så. Det är ju inte alltid reglerna är relevanta eller praktiska direkt.

Jaja, tre dagar till sen har jag åter en hel dag ledigt *ironi*. Men nu ser jag ljuset i tunneln. Sen två dagar jobb, en ledig, två dagar jobb och tre dagar ledigt innan två dagar jobb igen. Och de tre dagarna SKA JAG HA LEDIGT! Annars har jag på 28 dagar, bara varit ledig 4 st om jag skulle behöva jobba säg två av dom. Jag tänker säga jag åker bort och det går inte att ändra. Så det så!

Jaja, helgen har varit mer än okej pga de mycket bra Werdermatcher jag har haft förmånen att titta på! :)

Få se om jag orkar släpa mig till gymmet imorgon, eller om jag ska passa på att lämna plasma istället. Bestämmer jag när jag kommer hem. Få se hur ansträngande det var att jobba under tiden kontrollen pågår.

Inga kommentarer: