onsdag 13 februari 2013

Lista


1. Hur gammal är du? 45
2. Hur gammal känner du dig? 25
3. Vad har du gjort i dag? jobbat, lämnat bilen på verkstad
4. Vilken film såg du senast? Django Unchanined
5. Vem ringde du senast? Det var definitivt från jobbet men om det var apoteket eller nån av husläkarna minns jag inte. Vi ringer sådana samtal för ofta för att jag ska lägga det på minnet.
6. Är du besatt av någonting? Många skulle väl säga fotboll men så riktigt besatt är jag inte även om det inte är långt ifrån :)
7. Är du rädd för blod? nä
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? sitter i min soffa
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Torbjörn Fälldin, Olof Palme, Fredrik Reinfelt, Göran Persson och han Skosulan som jag inte minns det riktiga namnet på men han tog över efter Palme.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nä!
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? blått och grönt
12. När vaknade du i dag? 05.00
13. Vilken är din favorithögtid? Ingen, firar ingen högtid direkt
14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Trivs rätt bra här men en semester på en tropisk ö, typ Maldiverna eller så vore ju inte heller helt fel. Men skulle inte vilja bo där.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tirol i Österrike
16. Hur vill du tillbringa din pension? Ingen aning
17. Vad lyssnar du på just nu? I bilen snurrar Luca Hänni, hemma lyssnar jag mest på TV:n
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nyckelbenet och haft en spricka i ena armen
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Cola (helst Pepsi), Knäckebröd, Bananer, Ost och Pasta
20. Vem är din favoritkändis? Nu tror jag ju inte att Basti Boenisch räknas som en kändis (fast han är fotbollsproffs och landslagsspelare i Polen) så då får jag väl svara, jag har ingen så superfavorit kändes.
21. Vad är du på för humör just nu? Humöret är bra men jag är trött. Har jobbat mycket de senaste veckorna.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa
23. Snarkar du? när jag är förkyld
24. Vilka yrken har du provat på? så där lite oseriöst har jag varit reporter och ridlärare. Yrken jag livnärt mig på är; kontorist, väktare, affärsbiträde, arbetsledare, driftschef, städerska, larmoperatör och nu undersköterska.
25. Hur går du helst klädd? Jogginbyxor på vintern, shorts på sommaren och en t-shirt.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Skytten
27. Vilket är ditt favoritgodis? Smågodis. Och det finns inte här! Katastrof. Eller så är det bra för då äter jag inte så mycket godis. Det godis som finns i Tyskland är äckligt.
28. Vad sa du senast? Tchüss und bis freitag till mina arbetskamrater
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Jag hade femmor och MVG (från vuxenutb) i en massa olika ämnen. Jag kan skriva vad jag inte var bra på istället: Matte och teckning. Lite lustigt är att jag däremot hade en femma i företagsekonomi. Så helt rudis på siffror är jag inte.
30. Vad har du på dig just nu? svarar på dessa frågor
31. Vilken är din favoritaffär? Werders Fanshop ;), i överhuvudtaget gillar jag sportaffärer
32. Vad har du för storlek i kläder? Beror på vilket land de kommer ifrån och hur de är sydda. Här finns allt från M till XXL.
33. Vad har du i dina fickor? inget alls
34. Vad köpte du senast? Två tidningar igår
35. Hur många gånger har du flyttat? ingen aning, många. Skulle tippa mellan 15-20 ggr.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? datorn (vi förutsätter att den skulle funka på den där öde ön, en båt (så kan jag lämna när jag vill) och ett stormkök.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Egentligen är jag nog en ren nattmänniska
38. Senaste filmen du såg på bio? Django
39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, när jag blev opererad.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? nä
41. Vad åt du till frukost? inget, är sällan hungrig klockan 05.00. Men åt sedan en macka på jobbet vid 09.30.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? det var 2002 då måste jag ha bott i Uppsala och jobbat på polisen, hade två hästar och många katter.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? nej
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? så där extrapeciellt har väl ingen gjort nått vad jag vet men speciella saker gör Benni, Alina, Maria och Jana ofta. Mareike mer sällan nu när hon bor i Hannover, förut gjorde hon ofta speciella saker för mig också. Mina föräldrar är också duktiga på att göra speciella saker för mig :)
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? bredvid sängen
46. Vad var det sista du åt? cous-cous, bambuskott och kyckling
47. Vem är världens vackraste kvinna? finns många snygga, har ingen speciell jag beundrar
48. Är du blyg? ja
49. Vilken var den sista konserten du var på? Ignis Fatuu i Wilhelmshaven i december
50. Vad heter du i andra namn? Margareta
51. Har du varit med om en bilolycka? Ja
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Självklart!
53. Vilken är den roligaste träningsformen? jogging
54. Har du några husdjur? inte nu
55. Vill du gifta dig? inget måste
56. Har du syskon? Ja, två
57. Har du någon gång ringt polisen? Jahaaaa :D, jobbade ju där då ringde man ofta. Men har aldrig ringt som "privatperson" så att säga.
58. Har du svenskt ursprung? ja
59. Har du förverkligat en dröm? Ja, jag har utvandrat till Tyskland och vågat prova på något helt nytt från scratch. Fixat jobb, lägenhet och allt praktiskt i ett nytt land och dessutom lärt mig språket helt själv (förutom lite väldigt basic i skolan, som jag dock nästan hade glömt allt från). Bytt yrkesinriktning rejält dessutom.
60. Vilka är dina största svagheter? blir lätt otålig när jag lätt fattar nått nytt och andra inte hänger med, har ett väldigt hetsigt temperament och tänder till på 5 sekunder.

Inga kommentarer: