tisdag 5 februari 2013

Ibland har man tur.... (och lite otur med)

Det blev utbildning idag, som för övrigt var skittrist...., men eftersom det på förmiddagen på en halvtimme dalade ner 5 cm snö blev fotbollen inställd. Så jag missade inget! Ungefär samtidigt som jag fick reda på att utbildningen blev av och jag började bli lite sur så kom meddelandet. Att det sen blev regn och tom sol gjorde ju inget, då var det för sent.

Tyvärr måste jag jobba på torsdag. Jag hade verkligen behövt två lediga dagar. Men jag har en plan. Måste fila lite på den, den är inte klar, men det handlar om att jag tänker försöka få en hel vecka ledigt i april (har övertid så det räcker och blir över) och trycka på att jag aldrig är sjuk, alltid hoppar in och jobbar och hittills av 8 helger jobbat 7 och har förtjänat ledigt.

Sen har jag en annan plan också men den ligger jag lågt med tills jag har min licens (som jag hoppas jag får utan problem) och sen vad mitt jobb erbjuder mig för villkor lönemässigt osv. Men där måste jag avvakta och vänta helt enkelt. Men jag har både idéer och önskningar kan man ju säga.


Inga kommentarer: