tisdag 12 november 2013

Förkyld

Fasen, om 1,5 vecka MÅSTE jag vara frisk! Ska ju springa ett hett efterlängtat tävlingslopp. Iof är det bara näsan som rinner lite och så nyser jag lite då och då men ändå. Jag är definitivt inte frisk nog för att träna, som tur är har jag ju ett väldigt lätt jobb (när jag tar bilen i alla fall, det jobbigaste är att cykla dit och hem) så det flyter på bra ändå. Pga det föll ju lämna plasma också bort idag. Behöver nog min blodplasma själv just nu för att besegra basiluskerna.

Den gröna burken ska vara bra!
Får nog besöka en hälsokost och se om jag kan hitta lite bra "mediciner". Vill hur som helt köpa D-vitamin. Har fått tips om att det kan vara bra att äta under vintern om man är väldigt trött. Vilket jag iof inte är just nu men ju har varit och lite vitamin skadar säkert inte. Jag äter ju också inte så gärna fisk, mjölk och andra matvaror där man får i sig D-vitamin.
Men man ska se till att det är minst 2000 ie i tabletterna. Och då ska man hellre leta hos hälsokosten än hos Apoteket har jag fått tips om.

Inga kommentarer: