måndag 4 november 2013

Spekulatius glass

Jag hade såååå fint förberett för att gymma idag. Packat väskan redan igår och hade den med mig. Hade fixat mellanmål och hade det med mig. Men jag saknade visst min plånbok märkte jag när jag var där. Var ju på fotboll igår mellan passen och hade då en annan väska, som jag igår kväll bara slängde ifrån mig på köksbordet. Och i den låg plånboken. Så jag hade inget gymkort. Ridå!

Åkte hem och lämnade plasma istället. Och handlade på vägen hem. Hittade åter Spekulatius glass så lyckan är gjord! Spekulatius är tyskarnas svar på pepparkaka kan man säga. Det är inte riktigt samma sak men till 98%. Ibland har vårt Netto denna glass och den är himmelsk! Så jag bytte gym mot glass, bra bytt va? ;)

Imorgon däremot blir det gymmet. För det ska bli precis lika skitväder som idag, spöregn hela dagen. Då passar ett pass i gymmet super.

Fotbollsveckan ser ut så här:

Måndag: 2 Bundesliga, Köln - Union Berlin. Ingen höjdare men man kan slötitta
Tisdag: Champions League,  Donezk - Leverkusen, måste ses. Basti spelar ju!!
Onsdag: Champions League, Arsenal - Dortmund, måste ses, Dortmund är alltid roliga att se
Torsdag: Europa League, Frankfurt och Freiburg spelar båda. Är så typ, slötitta matcher.
Fredag: 2 Bundesliga, Fürth - Paderborn. Måste ses Niclas och Flo mot Jojo och Flo H. Alla utlånade eller fd Werder spelare, senare årets derby Hannover - Braunschweig. Det har Niedersachsen väntat i 28 år på att få uppleva igen. Kan inte missas.
Lördag: Här här vi mycket att välja på. U17 spelar kl 11.00 hemma. Eller så ser man U23 i Hamburg mot St Pauli II. Sen proffsen 15.30 borta mot Schalke. Planen är att åka till Hamburg om vädret är okay. Annars blir det U17 live och proffsen senare på TV:n
Söndag: U19 spelar hemma mot Hertha Berlin. 

1 kommentar:

Yohseefeen sa...

Åh! Spekulatius!♥ Så gott!