måndag 25 november 2013

Långvecka

Så var det dags för långvecka igen. Men om det inte ändrar sig allt för mycket på onsdag (vi får ju alltid våra turer onsdag-onsdag) så har jag en finvecka trots allt. Räcker att jag börjar 7.15 håller på till mellan 10-10.30 på förmiddagen. Sen har två av mina eftermiddagspatienter tagits bort denna vecka (för att jag fått två kvällspatienter istället då den ordinarie har semester) så jag behöver inte köra igång förrän 17.30 igen. Fiiiint! Sen måste jag hålla på till ca 20.15 förutom på torsdag då jag måste sitta kvar och vänta till 21.30 för att sätta en kateter. Men då tänkte jag passa på att uppdatera alla mina patienters akter på kontoret den timmen jag får emellan. Gäller nyttja tiden effektivt. Vore superfint om hela långveckan fortsatte så faktiskt. Men det bör den göra om inget inträffar.

Idag ska jag skynda mig hem, vill se matchen 1860 München - Greuther Fürth. Sen är det Champinjonsligan igen tisdag och onsdag. Var därför jag valde torsdagen att ha min sena kväll. Vi fick välja, de har delat ut kvällarna på flera stycken, eftersom vi alla måste sitta och vänta. Så jag valde torsdag då Europaligan inte är sååå spännande. Freiburg och Frankfurt är inte superheta att kolla på liksom.... för sen på fredag kör det ju igång igen med Bundesliga både 1 och 2. På lördag kollar jag U19 hemma mellan mina pass och blir mitt schema likadant kan jag tom se Werder borta mot Hoffenheim på TV:n. På söndag spelar vårt U23 men borta mot Rehden men inte ens med finschemat hinner jag hem i tid. Hade de spelat 14.00 som vårt U23 alltid gör hemma hade det gått. Men de spelar 15.00.

Får nöja mig med matchen Greuther Fürth - Energie Cottbus på TV:n.

Inga kommentarer: