torsdag 3 mars 2016

Hemma en kort sväng

Är hemma en kort sväng och äter lite. Idag måste jag börja redan 16.00 så blir en kort paus idag. Började dessutom redan 10.00. Är dock lite mindre att göra på lunchvändan fre-lör-sön så då räcker det att jag börjar 11.00.

Få se om jag håller mig torr ikväll, det börjar mörkna på rejält och är grått, grått, grått. Det är småregnat lite under dagen så jag hoppas det inte blir värre än så.

Har varit och fixat VISA-kort, hade ju förr ett genom min svenska bank men sedan ett år har jag varit utan. Skulle ta två veckor att få. Och som vanligt har de här ett kasst system. Pengarna dras inte direkt utan 1 gång i månaden. Så om man tar ut pengar utomlands, handlar på internet eller utomlands måste man komma ihåg att det inte dras direkt från kontot utan först 1 månad senare. Man kan bara få VISA-kort som kreditkort här nämligen.

Så fort jag fått kortet ska jag boka flyg till Sverige och om 2 veckor måste också Hanna veta om hon ska med så jag (eller vi om hon kommer med) kan boka Spanien helgen också. Börjar ju bli dags då liksom.

Pga landslagsspel runt påsk så har alla ligor engelska veckor denna veckan. Atletico vann enkelt hemma med 3-0 över Real Socidad. Och Werder ska nog se till att alltid spela mot Leverkusen. De vann enkelt i pokalomgången och igår igen enkelt med 4-1. Vilket är otroligt bra då Leverkusen (utom när de spelar mot Werder tydligen) är ett av topplagen. Så man märker ju de kan när de vill. Synd bara de vill så sällan.... Dessutom vann en hel del andra lag jag tycker spelar bra så en rätt okej omgång kan man säga!

Ikväll kommer det nya Fluffis bilder på hamsterbloggen!

Inga kommentarer: