torsdag 10 mars 2016

Resa bokad

Mitt VISA-kort kom igår så idag har jag letat och letat och letat resor. Inte lätt med alla tillägg hit och dit. Och så måste tågen passa om jag ska flyga från Hamburg.

Helst ville jag komma till Arlanda förmiddag/lunch men det var omöjligt.

Från Bremen via Amsterdam skulle jag landa 20.00. Det går ett flyg från Hamburg 6.35 som skulle vara perfekt men det går inga tåg så jag hinner till flygplatsen i tid. Så det fick bli ett flyg från Hamburg som landar 19.30 på Arlanda. Tyvärr "försvinner" så en hel dag i Sverige men det var enda som passade. Letade till och med flyg från Köln och Düsseldorf med (2,5 timmes tågresa härifrån) men alla flyger på kvällen.

Hem går flyget tidigt på lördag morgon så det blir bara 3 hela dagar i Sverige. Men jag ska försöka komma en vecka i höst också.

Krånglade när jag skulle boka bil. Hemsidan för Europcar vägrade mitt VISA och man måste boka med namn på kortet som på den som ska köra + att kortet måste finnas vid hämtande av bilen (måste de ha ändrat för sist gick det att betala med en annan persons kort). Europcar var så "snälla" och erbjöd mig att fixa bokning för hämtpris. 55% dyrare! No way. Så då bokade jag hos Europcar men via ett resebolag för samma pris som om jag kunnat boka själv. Vilket jävla system?! Dom ska vara glada jag inte tog ett annat hyrbilsföretag. Men Europcar är billigast och jag vet också vilken bil jag får då jag hyrde samma som sist. Men bra kundvård kan man ju inte kalla det liksom. Jag försökte också boka direkt hos Europcar i Sverige men även då var priset dubbelt så dyrt som att boka samma bil, samma tid. Så bara genom att boka på Europcar i Tyskland sparade jag nästan 2000 kr.

Inga kommentarer: