tisdag 8 mars 2016

Väntar och väntar

Ska komma ett paket idag som jag inte vill missa. Tyvärr levereras det av en av dom få som man inte kan följa paketet online så jag vet bara att det kommer idag men inte när. Och om jag missar det hamnar det inte hos posten utan hos en filial långt härifrån dit jag inte kommer med buss eller så. Så jag vill verkligen vara hemma.

Har roat mig med att leta lite flygbiljetter inför nästa Sverige besök så nu väntar jag bara på mitt VISA-kort så jag kan beställa dom också. Så många flygbolag (även de stora som KLM osv) har nu inför att man bara får resa med handbagage och annat kostar extra. Så det pris som såg jättebra ut (måste ju passa med bra tider också!) är sen när man börjar boka inte alls längre så billigt pga alla tillägg. En riktig djungel är flygpriser alltså. Lutar åt att jag tar tåget till Hamburg och flyger med EuroWings. Är det med bäst tider och pris jag hittat än så länge. Även om tågbiljetten tillkommer. Och så slipper jag sitta i Paris eller Amsterdam ett par timmar. Iof måste jag sitta på tåget 1,5 timme istället.

Billigast är helt klart RyanAir från Bremen men då hamnar jag i Nyköping och det tar evigheter därifrån till Falun. Spelar ingen roll om med bil eller tåg+flygbuss.

Nu ska jag se om jag kan hitta bra priser till Madrid också. Om den resan blir av, vet jag ju inte än. Men kolla kan man ju.

Inga kommentarer: