onsdag 23 mars 2016

Paket, paket

Oj vad paket det kommer! Idag kom paketet från Sverige. Jag har redan tjuvsmakat påskgodiset och börjat läsa i boken. Sjukt bra första kapitel (mer har jag inte hunnit) men känner på mig det kommer bli en sen natt idag :).

Imorgon kommer speciellt diabetesfoder åt Nils. Efter att ha frågat runt och läst på så känner jag att jag måste prova. Så nu kommer en specialblandning och så ska han få lite speciella grönsaker också. Han kan ju inte öka 2-3 gramm varje vecka, till slut kan han ju inte röra på sig. Så nu provar jag. Då har jag i alla fall gjort allt jag kan.

Sen kommer det ett paket från Madrid också. De ringde idag (ja inte Madrid alltså utan firman som kör ut det) för att "boka" en tid. Har jag aldrig varit med om men Atletico tar allvarligt på sina paket tror jag. Man fick lov att uppge pass eller idnr på beställningen och det måste man visa upp när man tar emot paketet. Alltså en extra extra säkerhet, det räcker inte bara med en underskrift och ett id utan nr ska stämma också!

Få se om paketen kommer tidigt så jag hinner till gymmet annars får jag ta en vilodag till. Eller iof ska jag bara köra 40 min cardio så jag kan ju faktiskt om vädret är bra göra det genom att springa en runda. Tar mindre tid än att åka fram och tillbaka till gymmet. Annars hinner jag i påskhelgen också har rätt lugnt.

Idag har jag varit och hämtat Yoda också (det får ni läsa mer om i hamsterbloggen).

Om 50 min drar jobbet igång och så fort jag är hemma från det ska jag läsa vidare i boken. Har hämtat påskschemat också. Jag får en lugn påsk. Skönt! En del nya patienter jag aldrig sett förr men enkla jobb som mediciner och ett sår att lägga om.

Inga kommentarer: