lördag 30 juli 2011

Jäkla TV-såpa

Det funkade perfekt till igår vid 12-tiden. Då var plötsligt allt borta. Och lustig nog kan de som bor i samma halva i huset som mig sen i tisdags inte heller se de analoga kanalerna. Men jag kunde se dem till igår. Vilket enligt felanmälan på Kabel Deutschland är typ omöjligt. Nu ska de skicka en tekniker på måndag, men jag jobbar ju så klart. Men Hausmeistern är hemma och troligen måste de bara in i källaren men ev också hos mig. Jag får lämna nycklarna där eller dörren olåst så kan han ju låsa den när de är klara. För Mareike är borta och jag tror Benni kommer hem först på måndag förmiddag och de ville komma mellan 8 och 12.

Det innebär att jag måste se Werders DFB-pokalmatch idag på stream i alla fall. Skit!

Nästa skitsak, som är riktigt tråkig är att min nya favoritspelare är borta. Han har fått ett
anbud från en div 4 klubb en bit härifrån - Wilhelmshaven - och om han inte är helt bäng lär han ju acceptera. Han har provspelat och så klart (dumt nog....) övertygat. Jag vet inte vad jag gör men alla som jag gillar och tycker är bra de försvinner (förmodligen för att de är bra och får bättre anbud men ändå.....trist är det). Listan på spelare som är borta är lång nu. :(

Inga kommentarer: