lördag 16 juli 2011

Verden!

Japp, jag tog mig dit, eller dit var det ju inga problem att ta sig, men jag skulle till den mycket lilla byn Wahnebergen och därifrån gick varken tåg eller buss hem. Men hem kom jag! Först tåg och sen cyklade jag 4 km innan jag var framme. Men det var det värt. 18-1 blev slutresultatet. Jag kan säga jag tappade räkningen vid 13-1 eller så. Jag vet inte heller vem som gjorde vilka mål. Ni får vänta tills det ligger ute på werder.de så ska jag tala om det för er.

Igår firade vi Mareike och jag höll ut till halv tolv (var ju tvungen upp och jobba imorse 05.00) så nu är jag något trött. För efter jobbet idag var det bara att slänga sig i duschen och sen sticka iväg. Äta har jag inte heller hunnit med idag och tvätta håret måste jag också innan jag får hoppa i säng. Kom iof hem redan vid 19-tiden men har bearbetat alla foton. Fy vad min Olympus-kamera är "dålig" nu när man är van vid en spegelreflex. Men den har jag lånat ut åt Mareike på hennes Sverige-semester. För det får jag en megateckning av Mr Attitude (han till vänster här) och en databakgrund som hon gör åt mig. En mycket bra deal, eftersom jag ju trots allt har en annan mycket bra kamera, fast Nikon-kameran är bättre. Framförallt snabbare, så man inte missar något häftigt att fota.

Men imorgon står i alla fall "bara jobba" på schemat, sen har jag ledigt på måndag. På tal om schema fick vi redan idag augustischemat (för chefen gick på semester igår). Ser bra ut. Nu har jag ju iof semester från 15:e så det är klart det är ett bra schema :).

Inga kommentarer: