torsdag 1 november 2012

Jogga lite blev lite mer än lite

Jobbade och på vägen hem svängde jag ner vid Platz11 och gjorde mig färdig för lite jogging. Hade tänkt rundan runt Stadion och trodde den från parkeringen kanske var 2 km. Satte igång och det var trötta ben men det gick ändå rätt okay.

Visade sig att det var 3 km runt och tiderna såg ut såhär:

Sträcka: 3 km
Tid: 26,05
Tempo: 8,37 min/km
Km 1: 8,39
Km 2: 8,45
Km 3: 9,05

Efter det mötte jag upp Benni och så kollade vi 1 timme på U23:s träning innan vi gav upp. Det regnade lite och så långsamt blev det kallt eftersom jag sprungit innan.

Mitt paket från Sverige har kommit men jag kan hämta det först imorgon. När jag inte är hemma kommer det ibland till packstationen då kan man hämta det samma dag efter 19,00 men ibland hamnar det på posten i Hansa Carré (köpcentrum) och då kan man hämta det först dagen efter från klockan 10,00. Varför det ibland kommer dit och ibland på annat ställe har jag aldrig lyckats lista ut. Beror kanske på om det finns plats ledig i packstationen?

Sen har jag på postkontoret vid Domsheide biljetter (Werder bortaspel) att hämta. Helt i andra riktningen. Jag hämtar paketet imorgon efter jobbet och så hämtar jag biljetterna i stan på tisdag när jag är ledig. Då ska jag även bege mig till min husläkare och visa upp armen. Idag hann jag inte och imorgon blir också tajt på vi åker till Cloppenburg på kvällen och ser U23 spela ligamatch. Och på måndag har jag ingen lust stressa dit eftger jobbet när jag hur som helst har ledigt på tisdag.

Inga kommentarer: