fredag 23 november 2012

Tennisarmbåge

Det har jag. Så nu har jag fått ett recept på sjukgymnastik. Men kan inte ringa och boka tid idag, för jag måste först förbi jobbet och hämta upp mitt schema så jag vet hur jag jobbar i december. Fixar det under helgen (söndag) och så ringer jag på måndag.

Var sen och lämnade plasma, har nu ätit och ikväll blir det U23-fotboll. Bortamatch. Ända till Oberneuland. Det är 10 min med S-Bahn. Det kallar jag bra bortamatchavstånd!

Imorgon åker vi också på bortamatch för att se proffsen. Men då måste vi åka lite längre, till Wolfsburg. 2 timmar med tåg. Har aldrig varit där så det ska bli kul.

Måste även berätta en annan sak. Är inblandad i en diskussion på Werders Forum. Det gäller en bojkott vid ett par ligaspel pga att DFL har lämnat ett förslag på hårdare kontroller när det behövs. Dvs kända bråkiga Ultras eller sådana som man tror ska fyra på pyroteknik ska man i värsta fall kunna kroppsvisitera ordentligt, dvs de måste klä av sig naken. Jag anser det är ett helt okay förfarande och det är ju inget som kommer sättas in i fas 1, utan det föregås ju av en del andra kontroller. Det alla är så upprörda över är just det där med nakenheten. Helt otroligt hur pryda tyskar är.

Senaste argumentet de försökte med var att; ja vänta du bara tills du måste klä av dig naken!

Hurså tyckte jag? Vad är problemet? Jag menar, och det har jag också sagt på forumet, jag klär av mig naken för främlingar mest hela tiden, vad är skillnaden? Jag klär av mig hos läkaren, ibland hos sjukgymnasten (kanske inte helt naken men näst intill), vid massage, i simhallen, på gymmet när jag ska duscha, i bastun osv osv. Diskussionen går vidare....;)

Fyller år gör jag idag med och har fått jättemånga gratulationer redan.

Inga kommentarer: