tisdag 6 november 2012

Shoppat

Var ju in till stan idag för att hämta ut biljetter och lyckades komma ihåg att handla två saker som varje gång jag behöver dem, saknar och svär över att jag alltid lyckas glömma handla dom men som under övrig tid faller i glömska. Men idag kom jag ihåg det! Så numera har jag ett fungerande paraply (det sista hela gick sönder förra veckan) och en elvisp! Varje gång jag ska baka sockerkaka eller vispa grädde till min choklad så svär jag över att jag glömt köpa en.

Skulle ju varit till läkaren idag också men bara för det har min arm de sista dagarna inte gjort ont alls. Och gå dit och visa upp en arm som inte gör ont har ju ingen vits. Har istället fått ont i ena ögat. Har ju använt mina linser fast jag varit rätt förkyld och det ska man helst inte. Men är man van att inte ha glasögonen så är de hemskt ivägen när man jobbar eller tränar. Men idag gick det inte längre och jag tog ur linserna. Få se om det går över, brukar ta en dag eller två. Annars får jag gå dit senare i veckan, kanske behöver jag nån ögonsalva eller ögondroppar, ögat rinner lite och är lite rött.

En annan sak jag kom ihåg att handla idag är en ny kalender, så långsamt måste man ju boka in tider i 2013.

Inga kommentarer: