torsdag 2 maj 2013

Ojojoj

Hela huvudet snurrar typ :). Det är mycket att ta in första dagen. Och jag ska inte jobba 19.30 - 22.50. Jag ska vara där igen 16.15 vilket innebär vi kommer vara klara ungefär 19.00/20.00 tiden. Mycket bättre. Tiderna stämmer nämligen inte alls! Här har de så att man själv gör upp med vårdtagarna om när man kommer dit. Och jag går ju med idag och imorgon. Lördag och söndag ska jag gå själv och kommer börja 6.00 (istället för 6.30) så jag har lite extra tid. Hon jag gick med i morse sa att det är nog en bra ide. Och jag fick gärna ringa henne i helgen om jag undrar över nått. Manuela, som hon hette, var supertrevlig.

Den här väskan fick jag av jobbet!
Efter vår runda var jag inne på kontoret och fick lite mer info. De höll på att skratta ihjäl sig när Manuela berättade att jag sagt jag skulle jobba till 23.00. Helt klart ett trevligt gäng. Min chef där sa också att egentligen har du ju ingen semester under provtiden men om du har något bestämmt och vill vara ledig så säg till så ordnar vi det. Som sagt väldigt trevligt och positivt än så länge. Även de sa ännu en gång att det är ingen som kontrollerar vilken tid och hur länge du är hos varje boende. Du måste bara säga till om du måste stanna längre hos någon och varför så får du övertid.

Om jag även när jag går själv nästa förmiddag och kvällsvecka bara har ca 3 timmar mellan passen kommer jag att ta med mig träningskläder och åka till gymmet så jag inte måste cykla hela vägen hem för så kort tid. Speciellt när man slutar så tidigt ändå sen.

Imorse och nu hem förresten tog cyklingen bara 25 min för det blåste inte. När jag var där på besök tog det ju 30 min.

Ja just det, glömde: Som det ser ut gör jag bara förmiddag imorgon och får ledigt på kvällen. Vore super då vi vill till U23s träning och titta.

Inga kommentarer: