fredag 31 maj 2013

Väderkaos, men inte här!

I större delen av Tyskland är det väderkaos. Det regnar otroligt mycket, är svåra översvämningar, jordskred och det åskar och haglar och är eländigt. Men Bremen har i flera dagar haft dagar utan regn. Iof lite grått men helt okay. Idag har det varit riktigt fint, sol och mellan 20-25 grader hela dagen. Dock med en rätt ordentlig vind. Så nära som Hannover (ca 10 mil) är det riktigt svåra problem.

Märkte jag av när jag cyklade hem. Hade en rejäl motvind på den där jäkla bron! Slapp det på kvällen dock för jag fick lov att ta bilen och måste det även imorgon bitti. Min cykel har nämligen punka. Får hämta den från verkstaden imorgon efter förmiddagspasset. Om det är fint väder ska jag och Benni på fotboll mellan passen. Brinkumer SV (från Bremenliga) kvalar för att ev spela Regionalliga Nord nästa år.


Inga kommentarer: