onsdag 22 maj 2013

Oväder

Regn, kyla och rejäl vind = BILEN! Så skönt att man har den att ta till. Gick fortare idag, var klar en halvtimme tidigare. Ska iof tillbaka en kortis vid 16-tiden, jag ska få visning hos en som jag har ny från nästa vecka. För det mesta går det att man bara får det förklarat för sig, speciellt om den man är hos kan bra kommunicera. Men nu får jag en till turk som inte pratar tyska (eller engelska). Har ju redan en, hon kan iof några få ord. Tror jag får lära mig turkiska.....

Sen ska vi ev se U21 fotboll ikväll, jag och Benni. Beror på hur vädret blir. Pga allt regn är nämligen risken att de spelar på konstgräset stor och där är man helt oskyddad. Spelar de på sitt ordinarie ställe, Platz12 då finns det tom ett tak på läktaren! Men vi avvaktar vädret.

Ska ägna mig åt att städa och stryka lite tvätt på eftermiddagen. Men först nu, mat! Blir en pastasallad med kyckling tror jag.

Inga kommentarer: