onsdag 23 april 2014

Åska

Nu åskar det för tredje dagen i rad här. Två dagar i rad har jag klarat mig ifrån att bli blöt men idag gick det inte. Hade varit och lämnat plasma, proppfullt där idag tog 3 timmar mot normala 45-60 min!, och när jag var klar så åskregnade det. Hade då redan varit där så länge så att stå och vänta på att regnet ska minska hade jag ingen lust med. Vem vet hur länge det dröjer? Så jag cyklade hem, tar ju bara 5 min.

Igår kväll efter att jag och Benni kollat på träningen var jag och Hanna ute och gick i Bürgerpark i 2 timmar. Var så fint väder (åskan kom senare). Var hemma strax efter åtta, kollade på Top Model Sverige och var sen kablonktrött så redan 21.00 låg jag i sängen och sov runt halv tio redan! För mycket frisk luft tror jag. Först 2 mil på cykel, sen 1,5 timme kolla träning och 2 timmar promenad.

Idag har jag skickat iväg uppsägningen på min lägenhet. Blir en fattig sommar men det är det värt. Att slippa 2 timmars pendling om dagen på cykel är guld värt. Och eftersom jag har min huvudsemester först i oktober så ska jag väl kunna få ihop lite tills dess så jag kan åka till Sverige och hälsa på tänker jag. Det är i alla fall mitt mål. Så håll tummarna att bilen och mina tänder inte tänker lägga hinder i vägen...

Imorgon är planen att på kvällen se U19 spela pokalfotboll
. Men vi får väl se om det tänker åska imorgon kväll igen först innan jag bestämmer mig helt....

Inga kommentarer: