onsdag 30 april 2014

Så nu håller vi tummarna!

Jag har fått mail från min hyresvärd att det är okej att jag försöker hitta någon som vill hyra min lägenhet innan min uppsägning går ut. Så om jag lyckas med det slipper jag två månadshyror dubbelt. Vore hur bra som helst. Lägger in en annons imorgon och sen är det tumhållning som gäller!

Typiskt majträd
I övrigt har vi 20 grader och sol. Läste att det visst snöar i Sverige. Polisen blir väl glada i alla fall. Lugnare Valborg kanske? Här firas inte alls Valborg på samma sätt. Det är ingen stor festhelg alls. Och man tänder inga brasor på sista april utan man smyckar ett majträd istället.

Helgdag imorgon är det i alla fall här också även om jag inte lär märka av det på annat sätt än att det är lungt på vägarna och inte så mycket folk ute på morgonen.

Inga kommentarer: