söndag 6 april 2014

Sovmorgon imorgon!

Jaaaa, behöver inte gå upp förrän 06.00. Det är ju den tiden jag denna veckan fått lov att vara på jobbet redan. Så det blir sovmorgon för mig! Behöver det!

Skönt nog kommer min finvecka nu, sen nästa gång jag har långvecka igen är det påsk och jag har önskat ledigt i påsk och jobbar istället pingsten (vi fick välja). Så den lång dubbel veckan blir bara 4 dagar.

Idag mellan passen var jag inte heller hem utan begav mig istället till Platz11 för att se U23 möta Wolfsburgs U23. Matchen slutade 1-1. Var en otroligt dålig domare. De är ofta av rätt taskig kvalite i Regionalliga men så blind som den här var har jag aldrig upplevt. Eller blind och blind han missade riktiga fouls som han friade och så blåste han när det inte var nått istället. Iof var han lika illa mot båda lagen men matchen blev liksom lite konstig?! Spelarna visste ju inte riktigt hur de skulle spela. Om två spelare jagade efter bollen och den ena halkade så blåste han helt plötsligt frisparkar. Men sen när någon missbedömde en tackling och träffade benen på en motståndare istället för bollen så slog han ut med armarna och friade och tyckte, spela vidare.


Inga kommentarer: