tisdag 22 april 2014

Sommar och sol!

Ja, det kan man tro det är. Varmt. Vädligt varmt. Men skööööönt. Så härligt att bara jobba förmiddagar.

I brevlådan väntade ett brev från Gewoba. Mitt lägenhetskontrakt ligger klart på deras kontor, bara att komma förbi och skriva på det. Men så vill de samtidigt ha första hyran och de 2 månadernas hyressäkerhet (normalt här). Hoppsan, hade räknat med att betala det först i juni. Så jag ska nu komma på hur jag ska skrapa ihop 1100 Euro bara sådär. Enligt mina uträkningar var det inga problem i juni så jag tror jag ska få ihop det redan till maj. Räcker om jag kommer förbi senast 9 maj så jag kan ju vänta in en lön till som tur är.

Sen har två flyttfirmor anmält sig också och vill komma förbi och kolla för att kunna räkna på vad det skulle kosta. En ska jag ringa (de har bara mailat) och den andra kommer 5 maj.

Nu blir det duschen innan jag beger mig till proffsens träning. U17 hann jag inte med. Tog lite längre tid på jobbet idag, hade ett par extra. Jag hade iof kunnat se andra halvlek men näää, var hungrig och åkte hellre hem. Kommer ju vara ute i solen hela eftermiddagen hur som helst. :)

Inga kommentarer: