onsdag 9 april 2014

Lägenheter

Jag har ju trots allt börjat hålla ögonen öppna. Ifall jag snubblar över nått så kan jag ju tänka mig att flytta tidigare. Får väl bara släpa själv då och inte ta hjälp av en firma (fast å andra sidan att bara ta hjälp med att köra möblerna är här inte såååå dyrt. Få se vad bilen kommer gå på). Hur som helst, nu har jag sett två rätt intressanta. Den ena ligger på en helt perfekt gata där jag kan tänka mig bo. Fint hus, rätt nybyggt, privat ägare. Fast rätt litet, en tvåa på 40 kvm är inte stort. Bottenvåning.

Den andra är på en gata som är okej, större 50 kvm, badkar (!) och motsvarande kommunalt bolag. Har i alla fall anmält intresse på båda och så får vi se om jag ens får komma och titta. Det funkar ju lite annorlunda här och lägenheter är svårt att hitta. Så även om det är lite tidigt så måste man försöka när man hittar nått bra.

Båda är lediga från 1 juni i alla fall och skulle ge mig en körtid till jobbet på 2 minuter sisådär. :)

Och eftersom området är typ Bremens Rosengård på sina ställen så är det verkligen inte alla gator man vill bo på. Men det är ett konstigt område. Det kan vara rena misären på en gata och bara 2-3 gator längre bort ligger fina villor. Då är det ju bra man jobbat 1 år i området och tillbringat största delen på cykel. Jag vet precis var man utan problem kan bo och vilka ställen man ska undvika.

Inga kommentarer: