tisdag 12 augusti 2014

Bokat resa

Så efter mycket om och men har jag nu bokat biljetter till min Faluresa i oktober. Det billigaste och snabbaste flyget kan jag tyvärr inte ta, då det landar så sent att det inte längre går några tåg från Stockholm till Falun. Sista tåget går, en helt vanlig vardag redan kl 19.45! Jaja, på så sätt får jag ha 35 kg bagage med mig. Får man ju inte med RyanAir...

Så nu flyger jag med KLM, får sitta och vänta lite på Schipol men inte så länge, som längst 1,5 timme.

Flyger dit tisdag 7 oktober 15.10 går flyget från Bremen och jag landar i Stockholm (efter byte i Amsterdam) klockan 19.00. Tåget är framme i Falun kl 22.26.

Hem flyger jag torsdag 16 oktober. Tåget går från Falun 9.38, flyget 13.10 och så landar jag i Bremen klockan 17.30.

Tåget blev dessutom 100 kr billigare per sträcka om jag bokade från Stockholm - Falun och inte Arlanda - Falun (fast det är en kortare sträcka!). Den här gången har jag också bokat onlinebiljetter direkt så jag kan skriva ut dom hemma!

Måste boka om min tandläkarkontroll tid bara. Den hade jag bokat till 7 oktober kl 17.00.

Frankenderbyt igår vann Fürth otroligt nog med hela 5-1!! Vilken näsbränna för Nürnberg! :)

Ikväll är det Worumträff. Jag tar bilen till Hanna och parkerar där sen går vi gemensamt dit.

Inga kommentarer: