söndag 24 augusti 2014

Söndag

När klockan var 12 hade jag både jobbat och kört ett pass på gymmet och var redo för fotboll resten av dagen. Tyvärr då inte den fotboll jag ville se. Igår när jag satt och kollade på Werder (som till slut spelade 2-2) så såg jag att Drohtersen (där Flo N nu spelar) rapporterade in mål. Vafan! Matchen spelades alltså redan igår. Och jag såg det klockan 17.00 matchen hade börjat 16.00. Hade jag vetat det innan hade jag i alla fall hunnit se en halvlek. Så var det ju inte planerat precis...

Så idag kollade jag då istället på Ingolstadt - Fürth, där Flo Trinks i alla fall stod i startelvan igen (han hoppar ju lite in och ur den). Tyvärr förlorade de med 2-0 och han gjorde ingen riktigt bra match. Nu kollar jag på Paderborns första match någonsin i Bundesliga. De spelar hemma mot Mainz. Just nu efter en halvlek står det 1-1.

Har sista kvällsrundan på en vecka kvar, men behöver starta den först halv sex. Har haft en otroligt lyxig dubbelvecka.

Inga kommentarer: