måndag 20 oktober 2014

Byggt lekplats

Hade först tänkt att ha den i hallen och igår provade Thekla den också. Men där är det 6 dörrar och sitter jag där med en hamster ser jag den andra inte (ifall hon också skulle vara vaken och ute i buren). Och om jag måste hämta nått är det en fara varje gång jag måste öppna en dörr. Och jag är jättenervös de ska klämma sig under och försvinna ut i trapphuset eller in i ett annat rum. Det är ju en springa under dörren på 0,5-1 cm. Och hamstrar kan klämma sig igenom de minsta springor.

Men jag har ju ett megastort vardagsrum. Så nu har jag provisoriskt byggt upp en plats som är ca 1,5 x 3,5 meter. Om det funkar kommer jag köpa tillsågade plattor när jag fått nästa lön (då ser det betydligt snyggare ut). Dessutom behöver jag inte plocka fram och bort alla saker varje dag utan bara om det är något speciellt.

Inga kommentarer: