onsdag 1 oktober 2014

Suttit och väntat på lönen

Men nu är den på kontot så nu ska jag iväg och handla. Är ju helg här på fredag också = allt stängt.

Det är lite roligt men detta land som är så noga med papper och tillstånd och älskar allt med stämplar på är alltid lite sisådär med utbetalningar. Och inte bara från mitt jobb, mina kompisar har det likadant. Den kommer alltid på rätt dag för mig alla fall (det händer inte alltid för mina kompisar) men man är ju van vid från Sverige att lönen finns där från midnatt. Här rasslar den oftast in någon gång på förmiddagen (fast ibland kan det bli först på eftermiddagen också).

Men skitsamma, nu är den där så nu ska jag iväg och handla bland annat sågbland, sågspån, och mat åt mig själv. Sen måste jag komma ihåg att föra över pengar till mitt svenska konto så jag har pengar där till nästa vecka. Bäst jag gör det direkt tror jag!

Inga kommentarer: