torsdag 23 oktober 2014

Heltäckningsmattan ut?

Jag funderar ärligt på att sätta igång och riva ut heltäckningsmattan från vardagsrummet. Dels för att den är så smutsig och jag får den inte riktigt ren. Sen är färgen hemsk (rosa). Under ligger ett grått laminatgolv som inte är så jättefult. Inte jättesnyggt heller för den delen men klart brukbart. Sen är mattan och små hamstrar inte kompatibla. Thekla började gnaga på den direkt.....

Gäller ju att passa på så länge jag har bilen. Måste nämligen köpa lite mattor då. Iof bara två-tre små, de stora har jag kvar, de står i källaren. Men de små har gått åt då denna lägenhet är större än den gamla. Så får nog bli en sväng in på IKEA efter gymmet. Och så ska jag in på byggaffären också.

Men först ska jag till gymmet. Men jag tror det är så att jag sätter igång med det idag. :) Har funderat på det länge. Även den i sovrummet men den får först ligga kvar för den är blå, inte så smutsig och under är det ett jättefult grått golv. Och så har jag där två megastora garderober jag inte har lust att flytta på....

Jaha, så fick jag en massa att göra idag då, bäst att sätta fart! :)

Inga kommentarer: