tisdag 23 december 2014

Dan före dan

Jag skulle vilja skriva det var en dag utan regn! För så började dagen i alla fall. Men medan jag var på stan (lämnat plasma bl a) så började det regna. Nu sitter jag och väntar på att det ska regna lite mindre så ska jag cykla iväg till Rewe och handla mat. Var faktiskt in på stan i en affär (finns inte många mataffärer där men ett varuhus som är typ som NK har en matavdelning) men priserna fick mig nästan att svimma så jag köpte bara lite bröd och en läsk. Hade tänkt slippa ut en gång nr 2 i regnet.

Har hämtat mitt schema. har helt okay 5 dubbeldagar. Har tex på kvällarna bara fem patienter. Lite mer på förmiddagarna men helt okay för storhelg. Skönt! Sen två lediga dagar igen. Gilla jul och nyår. Så man får lite ledigt och inte alltid måste jobba 12 dagar i rad.

Inga kommentarer: