måndag 8 december 2014

Ny vecka, nya tag

Skrev inget igår, var en riktig skitdag. Först var det jättekallt och blåste isvind. Sen började det regna när jag och Hanna var på julmarknaden. Sen var det jättekallt också på Platz11 och på vägen hem fick jag vänta först 20 min på första spårvagnen och sen 10 min på nästa. Väl hemma var det bara att direkt placera sig i soffan och kolla på Werders match, vilken var en katastrof. Slutade 5-2 till fördel för Frankfurt. Men när man inte låter de bästa från förra helgen spela utan istället ställer två katastrofer i backlinjen som nästan alltid klantar sig (jodå, gjorde de igår också, en gång var = 2 mål orsakade de). Sen blev målvakten skadad och fick bytas ut också och strax innan en av innerbackarna så ja det var bara kaotiskt. U23 lyckades i alla fall spela oavgjort mot St Pauli men de var inte heller bra och faktiskt hade Pauli förtjänat en vinst (de hade dessutom två ribbträffar också).

Var fortfarande iskall efter matchen fast jag låg i soffan bredvid elementet och invirad i ett tjockt täcke så jag tog en varmt bad och efter det blev jag så trött att jag somnade ganska fort. Vilket var skönt i morse då jag var rätt pigg.

Långvecka igen men båda passen är rätt ok. Det enda som är störigt är jag är klar med alla vid 9 tiden och har sedan 1 patient klockan 11. Sen på eftermiddagen har jag en klockan 16 och resten från 17.30. Blir många turer hem emellan. Men tur då man bor nära! Annars hade det verkligen varit pestigt med all tid mellan och ingen bil. Hua, vill inte ens tänka på det.

Champions- och Europa Leauge vecka = fotboll varje dag eftersom 1 och 2 Bundesliga också spelar som vanligt. :D

Inga kommentarer: