måndag 22 december 2014

Planera

Imorgon måste jag handla så både jag och hammisarna har mat till på lördag. Det är iof öppet ett par timmar på julafton men då jobbar jag dubbelpass och det är smällfullt i affärerna så bättre klara av mathandlandet imorgon. Sen är det nämligen stängt här till på lördag. Lär vara fullt då med och jag jobbar dubbelpass så helst ska jag handla så jag klarar mig till måndag veckan därpå. Men lite fräscha grönsaker lär jag få lov att handla på lördagen misstänker jag.

Gäller planera sitt handlande här inte lyckat om man missar när det är röd dag här. För då är det stängt. Visserligen har bensinstationer öppet men här är de besinstationer och inga mini-snabb köp. Du får inte tag på många matvaror i dom, de har typ läsk, mjölk och smör.

Den här har jag precis köpt till mig själv i julklapp :)


Inga kommentarer: